Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-πληρώματα
άλλες ομάδες
βαθμολογία
ιερά τέρατα
Ράλλυ Μ.Βρετανίας
ωράριο
ιστορικό
νέα αγώνα
συμμετοχές
αποτελέσματα
φωτογραφίες
ανασκόπηση

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / WRC  / Πρόγραμμα  2024  / Ράλλυ Μ.Βρετανίας  / Νέα Αγώνα  / Αρθρο

Ράλλυ Μ. Βρετανίας :  Old time classic…

Η εμπειρία και η ταχύτητα είναι τα στοιχεία που έκαναν σήμερα τη διαφορά υπέρ του Sebastien Loeb.
Παρά τα προβλήματα με το κιβώτιο, ο Petter Solberg είναι σε απόσταση βολής από τον Loeb!
Στη μάχη, όμως, είναι και ο Sebastien Ogier που ακολουθέι 3.6 δλ. από την κορυφή!
Για ακόμα μία φορά, ο Hirvonen είναι απογοητευτικός δηλώνοντας μάλιστα ότι ο ίδιος έχει όλο το μερίδιο ευθύνης!
Ο πλέον άτυχος οδηγός της ημέρας ήταν ο Jari Matti Latvala, αφού ένα κλατάρισμα τον έριξε από την κορυφή στην 6η θέση της γενικής.
Ο Andreas Mikkelsen δείχνει το δρόμο στο SWRC, την ώρα που ο Xavi Pons δείχνει να οδεύει προς τον τίτλο.
Ο Οtt Tanak βρίσκεται στην κορυφή της κατάταξης της κατηγορίας Παραγωγής, αλλά ο Armindo Araujo αγκαλιά με τον τίτλο...
Σε ένα Ράλλυ Μ. Βρετανίας από τα παλιά, ο Sebastien Loeb βρήκε τον τρόπο να οδηγήσει και πάλι το συναγωνισμό, αποδεικνύοντας ότι σε αυτού του είδους τις συνθήκες, η εμπειρία είναι το σημαντικόντερο πλεονέκτημα στη μάχη όχι με το χρονόμετρο, αλλά με την ιδιαίτερη αυτή μορφή αγώνων. Από εχθές η βροχή, οι έντονοι άνεμοι και οι χαμηλές θερμοκρασίες, συνέθεσαν ένα μοναδικό κοκτέιλ, το οποίο έφερνε στο νου αγώνες περασμένων δεκαετιών. Τα δελτία καιρού, μπορεί να έλεγαν ότι σήμερα και αύριο δεν θα υπήρχαν βροχές και καταιγίδες, αλλά μετά από ένα τσουχτερό πρωϊνό, οι ουρανοί άνοιξαν και ο αγώνας της Μ. Βρετανίας πήρε τη μορφή που του αρμόζει. Βροχή και λάσπη, λοιπόν, με το συναγωνισμό να είναι έντονος και να διατηρεί από την πρώτη ειδική αμείωτο το ενδιαφέρον όσων παρακολουθούν τον αγώνα. Από την πρώτη ειδική, τέσσερις οδηγοί ξεχώρισαν και έδωσαν τη δική τους μάχη, με τις τρεις C4 των κ.κ. Loeb, Ogier και Solberg να μονομαχούν με το Focus του Jari Matti Latvala. Τουλάχιστον μέχρι την τελευταία ειδική του σκέλους, αφού εκεί ο νεαρός οδηγός της Ford είχε ένα κλαταρισμένο ελαστικό, με αποτέλεσμα από την πρώτη θέση να πέσει στην έκτη.

Έτσι, μετά από έξι ειδικές διαδρομές σήμερα, και όπως προαναφέραμε σε ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες, ο Sebastien Loeb κατάφερε να ολοκληρώσει στην κορυφή, έστω και με βραχεία κεφαλή από τον Petter Solberg. Ο επτά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, αρχικά δεν αντιμετώπισε πρόβλημα με τη σειρά εκκίνησης, αλλά στη συνέχεια όταν έβρεξε και αναγκαζόταν να «αδειάζει από νερό» τα αυλάκια στις ε.δ. άρχισε να χάνει χρόνο. Όμως, απελευθερωμένος από το άγχος των βαθμών, δείχνει για ακόμα μία φορά ποιος είναι το αφεντικό. Βλέπετε, η αδιαμφισβήτητη ταχύτητα του, συνδυάζεται πλέον και από τεράστια εμπειρία, η οποία όπου χρειάζεται παίζει σε μεγάλο βαθμό το ρόλο της.

Όμως, η διαφορά του από τον δεύτερο Petter Solberg, αλλά και το γεγονός ότι αύριο θα πρέπει να ανοίγει και πάλι το δρόμο για τους υπολοίπους, δεν του επιτρέπουν να χαλαρώσει. Ο Νορβηγός Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2003 αντιμετώπισε μία σειρά από προβλήματα σήμερα, τα οποία αναμφίβολα του κόστισαν χρόνο. Αρχικά, είχε πρόβλημα με το κουμπί εκκίνησης της λειτουργίας του κινητήρα της C4, ενώ στο μεγαλύτερο μέρος του σκέλους είχε πρόβλημα και με το κιβώτιο του αυτοκινήτου. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, ο Solberg μόλις έφτασε στο τελευταίο σέρβις της ημέρας, δήλωνε ότι είναι απίστευτο που έχει καταφέρει να βρίσκεται μόλις 1.8 δλ. από την κορυφή, δεδομένων των προβλημάτων που αντιμετώπισε. Πάντως, ο Νορβηγός έχει την ταχύτητα, αλλά και την εμπειρία, για να καταφέρει να ξεπεράσει το εμπόδιο του Loeb, αν και πλέον δεν θα έχει και τόσο σημαντικό πλεονέκτημα αναφορικά με τη σειρά εκκίνησης.

Βέβαια, ούτε ο Solberg μπορεί να χαλαρώσει, αφού δεν είναι μόνο ο Loeb που δέχεται πίεση, αλλά και ο ίδιος! Βλέπετε, 1.8 δλ. (διαβολική σύμπτωση) ακολουθεί ο Sebastien Ogier με την δεύτερη εργοστασιακή Citroen C4 WRC. Ο ταλαντούχος νεαρός Γάλλος, αρχικά προβληματίστηκε με την εναλλαγή της πρόσφυσης από ειδική σε ειδική, αλλά και σε διάφορα σημεία εντός αυτών, με αποτέλεσμα να κάνει μικρά λάθη, τα οποία ευτυχώς δεν του στοίχισαν. Πάντως, όπως δήλωσε και ο ίδιος, δεν έχει κανένα άγχος και προσπαθεί να αποφύγει να πάρει ρίσκα, αφού γνωρίζει ότι σε αυτόν τον αγώνα δεν έχει να χάσει τίποτα. Και αναρωτιόμαστε, εμείς. Αν έπρεπε να πιέσει, ποιο θα ήταν το αποτέλεσμα και η διαφορά από τους αντιπάλους του;

Οι τρεις συγκεκριμένοι συνδυασμοί, πάντα μαζί με τον Latvala, ξεχώρισαν από την πρώτη ειδική του αγώνα. Η μεγάλη απογοήτευση, όμως, είναι για ακόμα έναν αγώνα ο Mikko Hirvonen. Ο περσινός διεκδικητής του τίτλου, ο οποίος έχει επικρατήσει στον συγκεκριμένο αγώνα στο παρελθόν, ενώ διαθέτει σημαντική εμπειρία από αυτές τις ειδικές, μοιάζει και πάλι με σκιά του παλιού του καλού εαυτού. Το πιο ανησυχητικό, όμως, το οποίο μάλιστα θα πρέπει να σκεφτεί πολύ σοβαρά από εδώ και πέρα ο Malcolm Wilson, είναι το γεγονός ότι δεν μοιάζει ικανός να κάνει κάτι παραπάνω. Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις του, όπου υποστήριξε ότι το αυτοκίνητο είναι τέλειο, ο ίδιος αισθάνεται πως οδηγεί όπως και πέρσι και ουσιαστικά γρήγορα, αλλά οι χρόνοι δεν είναι αυτοί που πρέπει. Όλα αυτά οδηγούν ακόμα και τον ίδιο να δηλώνει για τον εαυτό του, ότι το φταίξιμο είναι δικό του. Η περίπτωση του Φινλανδού, πλέον, πρέπει να διαχειριστεί με ιδιαίτερη προσοχή από την ομάδα της Ford, αφού μόνο δύσκολο δεν είναι να καταστραφεί μέσα σε μερικούς μήνες η καριέρα του.

Μία ακόμα καριέρα που βρίσκεται σε κίνδυνο είναι και αυτή του Dani Sordo, ο οποίος ακολουθεί στην 5η θέση της γενικής. Ο Ισπανός ήταν ταχύτερος από τον Hirvonen σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, αλλά ένα τετ α κε στην τελευταία ε.δ. του σκέλους, τον έριξε 7 δευτερόλεπτα πίσω του. Παρόλα αυτά, τηρουμένων των αναλογιών και των συνθηκών που επικρατούν, η επίδοση του Sordo δεν είναι κακή, αλλά παραμένει μακριά από αυτά που είχε δηλώσει ο ίδιος περί νίκης. Πάντως, όπως όλα δείχνουν, αυτός θα είναι ο τελευταίος του αγώνας με τη Citroen, και κανείς (ούτε και ο ίδιος) δεν ξέρει ποια θα είναι η επόμενη μέρα.

Αυτή, πιθανότατα να είναι λαμπρή για τον μεγάλο άτυχο της ημέρας, τον Jari Matti Latvala. Για ακόμα μία φορά, ο νεαρός Φινλανδός ήταν ο μοναδικός οδηγός της Ford που κατάφερε να ακολουθήσει τις Citroen C4, επιδεικνύοντας ταχύτητα, αλλά και πείσμα! Βλέπετε, το πρωί και ενώ είχε καταφέρει να τεθεί επικεφαλής, μετά από ένα πέρασμα σε νερά, πέρασε νερό στον κινητήρα, με αποτέλεσμα να χάσει χρόνο. Παρόλα αυτά, παρέμεινε ψύχραιμος, πίεσε και επανήλθε στην κορυφή δείχνοντας ικανός να κρατηθεί εκεί. Όμως, στην τελευταία ειδική, η ατυχία του χτύπησε την πόρτα. Κατά τη διάρκεια της προσπάθειας του, το εμπρός τζάμι θόλωσε με αποτέλεσμα να μην έχει ορατότητα, να βγει από το δρόμο και να χτυπήσει σε ένα βράχο, αποκομίζοντας ένα κλαταρισμένο ελαστικό και χάνοντας περισσότερο από ένα λεπτό στην ε.δ. Αυτό τον έριξε στην 6η θέση, και πλέον η κατάκτηση της νίκης μοιάζει με όνειρο απατηλό. Κρίμα για τον νεαρό Φινλανδό, ο οποίος άξιζε τουλάχιστον να είναι στη μάχη μέχρι το τέλος.

Από εκεί και έπειτα, η ψαλίδα των υπολοίπων άνοιξε σημαντικά, με τον Henning Solberg να ακολουθεί στην 7η θέση της γενικής, με διαφορά σχεδόν ένα λεπτό από τον Matthew Wilson. Ο νεαρός Βρετανός είναι για ακόμα μία φορά απογοητευτικός, αφού παρά το γεγονός ότι αγωνίζεται στην πατρίδα του δεν έχει καταφέρει να σημειώσει ανταγωνιστικές επιδόσεις, αλλά ούτε και να αποφύγει τα λάθη. Χαρακτηριστικό είναι ότι ο Mads Ostberg που αντιμετώπισε πρόβλημα με το τούρμπο του Subaru Impreza WRC S12d, αλλά και την ενδοσυννενόηση, είναι μόλις 19 δλ. πίσω του! Ο Kimi Raikkonen κλείνει την πρώτη δεκάδα στο ντεμπούτο του στο Ράλλυ Μ. Βρετανίας, προσπαθώντας ουσιαστικά να συνηθίσει τις ιδιαιτερότητες του συγκεκριμένου αγώνα. Κάτι που δεν καταφέρνει το ίδιο καλά ο Ken Block, ο οποίος ακολουθεί δωδέκατος, πίσω από τον Andreas Mikkelsen με το Ford Fiesta S2000! Ενδεικτικό του εκνευρισμού του είναι το γεγονός ότι στον τερματισμό κάποιων ε.δ. απέφυγε να ανοίξει την πόρτα για δηλώσεις σε εκπροσώπους του Τύπου!

Ο Andreas Mikkelsen είναι ο άνθρωπος που έχει όλα τα φώτα στραμμένα πάνω του. Βλέπετε, στους Βρετανούς δεν άρεσε καθόλους το γεγονός ότι η Skoda Μ. Βρετανίας υπέγραψε συμβόλαιο συνεργασίας με έναν Νορβηγό και όχι έναν συμπατριώτη τους. Κάτι που είναι εμφανές, με πικρόχολα σχόλια και στο επίσημο ραδιόφωνο του αγώνα! Όμως, ο Νορβηγός είναι αυτός που έχει κλέψει τις εντυπώσεις με τις επιδόσεις του. Την ώρα που οι Jari Ketomaa και Xavi Pons δίνουν τον υπερπάντων αγώνα για την κατάκτηση του τίτλου στο SRWC, ο νεαρός Mikkelsen είναι 32 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Φινλανδό οδηγό του πορτοκαλί Fiesta. Ο Ketomaa προσπάθησε να πιέσει, και ουσιαστικά έχει αφήσει αρκετά πίσω του τον Pons, ο οποίος ακολουθεί στρατηγική τερματισμού. Βλέπετε, ο τρίτος της παρέας, ο οποίος θα μπορούσε να «ρίξει» τον Ισπανό από την 3η θέση της κατάταξης, ο Patrick Sandell έχασε περισσότερα από πέντε λεπτά όταν το Skoda Fabia έμεινε από υδραυλικό τιμόνι, χάνοντας έτσι και όλες τις ελπίδες του για τίτλου. Έτσι, με αυτό το αποτέλεσμα ως τώρα, ο Pons είναι αυτός που στέφεται Πρωταθλητής.

Την ίδια ώρα, στο PWRC, όλα δείχνουν ότι ο τίτλος για δεύτερη συνεχή χρονιά οδεύει προς Πορτογαλία μεριά. Ο Armindo Araujo, ο οποίος είναι επικεφαλής της βαθμολογίας και μάλιστα με σημαντική διαφορά, βρίσκεται στην δεύτερη θέση της κατάταξης, την ώρα που αρκεί να τερματίσει πάνω από την 7η. Ο ταχύτερος συνδυασμός της ημέρας, ήταν ο διεκδικητής του τίτλου Patrick Flodin, ο οποίος από νωρίς το πρωί προσπάθησε και έκανε το καθήκον του, περνώντας στην κορυφή της κατάταξης, με διαφορά μεγαλύτερη του ενός λεπτού από τους διώκτες του. Όμως, στην τελευταία ειδική της ημέρας χτύπησε ένα βράχο, με αποτέλεσμα να προκαλέσει ζημιά στο σύστημα διεύθυνσης και μαζί να χάσει την πρωτοπορία και να πέσει τρίτος. Έτσι, στην κορυφή της κατάταξης έχει περάσει ο Εσθονός Ott Tanak με το Lancer δέκατης γενιάς του Pirelli Star Driver, κάνοντας για ακόμα έναν αγώνα επίδειξη του πλούσιου ταλέντου του.

Η αυριανή ημέρα του αγώνα είναι για τους περισσότερους και η δυσκολότερη, αφού περιλαμβάνει συνολικά εννέα ειδικές διαδρομές. Όπως λένε και οι περισσότεροι από τους οδηγούς, το πρώτο πέρασμα από τις τέσσερις επαναλαμβανόμενες θα παίξει και το σημαντικότερο ρόλο στην ανάδειξη του νικητή. Και με τους τρεις πρώτους να χωρίζονται μόλις από 3.6 δευτερόλεπτα, καταλαβαίνετε ότι η μάχη μόλις άρχισε ._Π.Τ.panost@4troxoi.gr

Επίσημο site αγώνα: www.walesrallygb.com
Επίσημο site WRC: www.wrc.com
Ραδιόφωνο: http://www.wrc.com/jsp/index.jsp?lnk=250
Για ακόμα έναν αγώνα, ο συνδυασμός Citroen C4 και Sebastien Loeb δείχνει το δρόμο στο συναγωνισμό.